Curs de Coaching Pentru Manageri

Introducere

În cursul „Coaching Pentru Manageri” BeCoach, accentul este pus pe antrenarea a două abilități esențiale în comunicarea de leadership eficient: capacitatea de ascultare activă și capacitatea de ghidare interogativă.

Capacitatea de ascultare activă într-o conversație managerială presupune suspendarea (pre-) judecăților, presupunerilor și agendei proprii, setarea intenției de a asculta (nu de a da soluții, direcții, de a contra-argumenta, de a da sau nu dreptate celuilalt). Ascultarea activă înseamnă capacitatea de a asculta pretențiile (cuvintele – verbal, felul de a vorbi al celuilalt – paraverbal și aspectele corporale – nonverbal) dar și intențiile (dedesubtul, realitatea, teritoriul) celuilalt

Capacitatea de ghidare interogativă prin coaching managerial înseamnă găsirea unor întrebări de clarificare și de motivare potrivite conversației, care să direcționeze discuția către găsirea de soluții noi și de resurse de motivare, de dezvoltare a responsabilității și asumării opțiunilor de acțiune găsite.

46% dintre respondenții care lucrează în organizații cu o cultură de coaching au raportat creșteri ale profitului peste medie în comparație cu concurenții din domeniu – față de doar 39% dintre cei din alt tip de organizații.

Dovada 3

ICF Research

Leaderii care folosesc coachingul și abilități ca inteligența emoțională sunt cei mai eficienți.

Dovada 2

ICF Research

Cei mai eficienți leaderi sunt cei care au un stil „colaborativ” și “coaching”.

Dovada 1

ICF Research

Mai multe dovezi ale eficienței unui leader-coach (sau manager-coach)

Obiectiv

Managerul-coach va deprinde:

  • o ascultare deschisă (non-judiciativă),  fără presupuneri și prejudecăți, a ideilor subalternilor/ colegilor/ șefilor;
  • capacitatea de a pune întrebări care să clarifice rostul și detaliile unei situații și să motiveze partenerul de discuție în explorarea de idei și planuri de acțiune noi;
  • abilitatea de a întreține o conversație atât sinceră, transparentă cât și de susținere, empatică.

În cadrul acestui workshop sunt evaluați și măsurați constant cei 4 indicatori ai unei conversații de coaching managerial eficiente: empatia, sinceritatea, intenția de a clarifica și intenția de a motiva.

SOLUȚIE

Un workshop experiențial cu întinderea de 14 ore (2 zile), cu accent pe experiență directă și antrenament practic ușor translatabil în viața profesională de zi cu zi.

STRUCTURĂ PROIECT

  1. Grupe de 12 participanți
  2. 2 x 7 ore efective de curs
  3. 2 module consecutive: „Evaluarea stilului prezent” (ziua 1) + „Abilități noi de coaching în comunicarea managerială” (ziua 2)
  4. Fiecare participant primește un manual complet de curs și cărțile „Coaching Zi De Zi” de Michael Bungay Stanier, „Sinceritate Radicală” de Kim Scott și „Coaching Pentru Performanță” de Sir John Whitmore.

DESFĂȘURĂTOR

ZIUA 1

Secvența 1: Efectele stilului meu actual de a comunica managerial. Cum comunic astăzi ca manager/ leader în conversațiile 1 la 1 și în ședințe. Limitări și rezultate ineficiente.

Role-Play-uri în public: simulări de conversații manageriale 1 la 1 și de ședințe de echipă. Evaluare constantă a publicului și feedback direct al formatorului-coach, prin evaluarea și măsurarea celor 4 indicatori ai unei conversații de coaching managerial eficiente: empatia, sinceritatea, intenția de a clarifica și intenția de a motiva. Învățare din mers.

Secvența 2: Harta comunicării eficiente: Cadrul Coachingului Managerial. Eficiență, claritate, motivare în comunicare.

Exercițiu de grup: „Cercul de Aur” al coachingului. Legătura dintre obiective -> opțiuni de acțiune -> rezultate, atitudine -> abilități -> comportamente, motivație -> obiceuri -> rezultate, valori personale ->  comportamente în comunicare -> efecte ale comunicării. Obiectivul în coaching, atitudinea (valori), abilitățile si comportamentele cheie în coachingul managerial .

Secvența 3: Cât de pregătit sunt pentru a face coaching managerial. Resurse și potențial propriu. Ce abilități dezvolt, ce las deoparte.

Chestionar auto-administrat: autoevaluarea valorilor, credințelor, comportamentelor personale în comunicarea managerială și a rezultatelor acesteia în percepția celorlalți. Identificarea atu-urilor personale și a punctelor cheie pentru dezvoltarea coachingului managerial.

Secvența 4: Dinamica unei conversații manageriale prin coaching. Intenții și pretenții ale participanților la o conversație managerială.

Role-play-uri în public: simulări de conversații manageriale 1 la 1 și de ședințe de echipă. Partenerul de conversație oferă feedback despre efectul stilului de comunicare (empatie, clarificare, motivare, transparență). Aplicarea „Cercului de aur al coachingului”. Învățare din mers.

ZIUA 2

Secvența 5: Introspecție și re-centrare, întoarcerea la esențial. Ce cred despre mine și despre celălalt într-o conversație.

Meditație ghidată: Exercițiu de mindfulness pentru antrenarea capacității de ascultare interioară (sine) și exterioară (celălalt). Conștientizarea credințelor personale limitative despre comunicare, ascultare și curiozitate, și reformularea lor în mod eficient.

Secvența 6: Pot asculta mai activ.

Improvizație teatrală: exerciții specifice pentru antrenarea capacității de ascultare active, a adresării de întrebări potrivite, a colaborării conversaționale și a gândirii sistemice. Înțelegerea diferenței dintre o discuție „improvizată, instinctuală, cu agendă proprie” și a uneia colaborative, emergente, orientată spre explorare.

Secvența 7: Care sunt nevoile unui partener de discuție. Cât de empatic și sincer sunt într-o conversație.

Exercițiu de grup: „Harta Sincerității Radicale”, rolul empatiei și sincerității în feedback-ul managerial. Identificarea stilului propriu preponderent. Căi de acțiune personale înspre o cumincare sincer-radicală. Înțelegerea mecanismului „com comunic cu mine, așa comunic și cu alții”.

Secvența 8: Cum voi comunica de azi înainte prin coaching

Role-play-uri în public: simulări de conversații manageriale 1 la 1 și de ședințe de echipă. Partenerul de conversație, publicul și formatorul-coach oferă feedback despre efectul stilului de comunicare (empatie, clarificare, motivare, transparență). Aplicarea „Cercului de aur al coachingului” și a „Hărții Sincerității Radicale”. Învățare din mers.

Contactează-ne pentru oferta de preț și pentru manual

Am urmat de curand cursul de Leader Coach al lui George. Doresc sa il felicit pentru prestatia lui, fiind placut surprinsa de naturaletea, adaptabilitatea la auditoriu si de asumarea lucrurilor spuse si prezentate. George este una dintre acele putine persoane care „trezesc oamenii” 🙂

Gabriela Vasilescu

Buying Coordinator Textile Division & Project Manager for In Extenso stores, Auchan România

George is a passionate trainer , was very easy for me to see that he really loves what he are doing , is very experienced but also a permanent learner ! The training I attended was : Leader Coach, Communication up , down, around! I really enjoy the structure of training and how George bring and kept us all engaged! Very insightful and interactive ! There were many elements of my life , both work and home , that I recognized that can be made better , so thank you George ! I think everyone is going to take away some good actions after this training. Many things to think about a new perspective! So , I highly recommend the trainer and the training !

Mihaela Ionescu

Responsabil Proiect LillaPois Romania, Auchan

Am avut placerea de a-l cunoaste pe George cu ocazia unui training extrem de interesant, animat si care si-a atins pe deplin obiectivul. George este o oaza de energie si impartaseste din experienta sa intr-un mod “molipsitor”. Reuseste sa isi captiveze audienta si sa se faca extrem de usor inteles. Felicitari pentru pasiune si profesionalism George!

Sebastian Marius Cristoiu

Head of Category Management, FMCG